Wat zijn de mogelijkheden bij een Bovag bedrijf bij uitblijven levering, zonder leverdatum.?
Ik heb een tweedehands sportwagen gekocht met het idee deze in een week op te halen bij de dealer. Bij het tekenen contract (na lange proefrit) had ik niet gelet op de leverdatum, daar stond "spoedig". Nu komt het, na een week bleek er een probleem te zijn. Ik ben nu drie weken verder en de dealer reageert niet of nauwelijks op mijn mails en bellen. Ook bedenk ik mij dat hij niks op schrift vastlegt aan afspraken over de levering.
Ik had wel gezien dat op vermoedelijke levertermijn ik de verkopende partij kan houden aan drie weken. Maar bij spoedig is dit niet duidelijk bij mij.
Ik wil de auto graag hebben en druk uitoefenen om gevonden euvels op te lossen en te leveren. Tegelijkertijd gaan er alarmbellen af bij mij, want de levering laat nu 5 weken op zich wachten (nieuwe datum vandaag gehad). Men geeft personeelstekort en leveringsproblemen aan als het probleem. Ik heb nog niks betaald, dus het lijkt mij dat de dealer ook graag geld wil hebben voor een dure voorraad wagen.
Ik wil weten in hoeverre ik van de koop af kan? Ik heb weinig vertrouwen er meer in dat het goed komt. Het blijft bellen en mailen om er zelf achter te komen dat de auto niet klaar is voor aflevering. Ik hoop nu dat de nieuwe datum (wederom niet op schrift!) Wordt nagekomen, maar ik wil mij vast gaan indekken.
Maar bedenk dat eerst helder wat je wil. Van de koop af, of toch die auto.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.