Ik heb een auto geraakt, die links van de weg half op de stoep geparkeerd staat. Ben ik dan fout?
Auto staat geparkeerd aan de linkerkant van de straat plus half op de stoep zodat het voor mij erg lastig wordt de parkeerplaats te bereiken en moest 3 x bijsturen maar heb de auto toch iets geraakt wie is er dan fout?
Dat kan niet !
Daarom zijn stilstaande verkeerselementen NOOIT schuldig aan een ongeluk. Ook niet als ze op een hinderlijk plek staan, of liggen.
Als een auto geparkeerd staat op een plek waar een parkeerverbod geldt en wordt aangereden, dan is wel degelijk sprake van een mate van schuld.
Een verkeerd geparkeerde auto kan inderdaad een boete 'verdienen', maar kan nooit schuld zijn aan een aanrijding. (het woord 'aanrijding' zegt het al: een stilstaande auto rijd niet !)
Ik woon in een straat waar in het verleden tientallen auto's zijn bekeurd omdat ze (foutief achter parkeervakken staand) parkeren in parkeervakken moeilijk of onmogelijk maakten.
‘ Ik woon in een straat waar in het verleden tientallen auto's zijn bekeurd omdat ze (foutief achter parkeervakken staand) parkeren in parkeervakken moeilijk of onmogelijk maakten.’
Ja, maar ook al staan ze daar fout, dan nog maar je niet tegenaan rijden. Als iemand stilstaat op de snelweg, mag je er ook niet tegenaan rijden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.