CBR heeft mij incorrect als rijvaardig beoordeeld. Kan ik ze aansprakelijk stellen voor kosten?
Ik heb de diagnose Autisme. Om deze reden heb ik een tijd geleden een rijtest bij het CBR gedaan. Een paar bochten om het gebouw heen. Ze vonden aan de hand daarvan dat ik in staat ben om te kunnen rijden. In de tijd daarna heb ik in totaal 40 rijlessen bij twee verschillende rijscholen gehad, met verschillende instructeurs, in beiden handgeschakelde auto’s en een automaat. €3.000 verder, zonder resultaat. Uiteindelijk is dus gebleken dat ik vanwege mijn autisme níet in staat ben om te rijden. Is het mogelijk om het CBR hiervoor aansprakelijk te stellen? Is het mogelijk om mijn €3.000 terug te krijgen?
Ik zou eens een gesprek aangaan met je instructrice, zij moet na zoveel lessen wel kunnen beoordelen of je wel of niet in staat bent je rijbewijs te halen op dit moment. En hoelang je ongeveer nog nodig hebt om alles voldoende onder de knie te krijgen. Het CBR is hier niet verantwoordelijk voor.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.