Kan een autodealer een inruil terugdraaien?
Vraagje,
Gisteren heb ik mijn auto (A) ingeruild tegen aan andere auto (B) die ook een stukje duurder was, dus bijbetaald. Auto A is 2 jaar geleden gekocht, maar wordt te klein nu, dus vandaar de inruil.
De verkoper heeft in auto A een proefrit gemaakt en we kwamen tot de conclusie dat mijn airco niet goed werkt. Inruil bedrag was daarom lager, omdat ze dat zelf gingen oppakken. Auto dus ingeruild bijbetaald en deal is gesloten.
24 uur later belt het autobedrijf mij met de mededeling dat er na controle helemaal geen airco in de auto zit (?) En dus willen ze nu graag OF de auto weer terug OF ik moet €2000 bijbetalen.
Ik weet niet beter dat er altijd airco in de auto heeft gezeten (zelf nooit gebruikt, want ik kan daar niet goed tegen) en ook hiervan dus niet op de hoogte.
Autobedrijf gebeld waar ik 2 jaar geleden de auto heb gekocht, maar die zeggen nu niks meer te kunnen doen.
Wat zijn mijn rechten/plichten?
Moet ik de auto terug brengen? Of moet ik net zoals het autobedrijf zei: garantie tot aan de deur.
Sidenote: bij de email over het inruilen heb ik dus aangegeven dat er airco inzit.
Anders hadden ze dat zelf moeten controleren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.