Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor afgebeelde auto is dit?

Reeds bij ons in de buurt, stopte een paar keer, soort accu's boevnop en een lange antenne op de motorkap.
en ook een soort regenpijp met een grijze bol erop, rechts naast de voorruit.

Picture for question
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Dit is een Toyota Landcruiser die is uitgerust voor off-road kampeertrektochten in uitgestrekte gebieden.

Op het dak zit een imperiaal. Aan de voorkant zitten daarop 2 transportkoffers bevestigd, die te gebruiken zijn voor kleding, slaapgerei, kookgerei of proviand. Achter op het imperiaal, verpakt in een beige hoes, een ingevouwen daktent. Uitgeklapt wordt dat een soort vouwwagen-tent maar dan bovenop het dak.

De gele dingen op het dak zijn wegrijplaten, voor als de auto vast dreigt komen te zitten in modder, sneeuw, los zand of te diepe kuilen. Volgens mij (niet heel goed te zien op de foto) zit er ook een lier op de voorbumper waarmee de auto zichzelf los kan trekken mocht die toch vast zitten.

De snorkel is in de reacties al benoemd. Inderdaad een verhoogde luchtinlaat voor de motor.

Extra lange antenne kan nodig zijn in afgelegen of bergachtig gebied om toch nog radio- en communicatie ontvangst te hebben. In Nederland overbodig, maar als dat ding er eenmaal op zit ga je dat niet steeds verwijderen. Zelfde geldt voor het imperiaal en al wat daarop gemonteerd is.

Er zitten dus geen (zichtbare) accupacks op de auto. Tussen de koffers en de gele rijplaten is nog ruimte (en houders) voor extra koffers of kisten en voor een rond vat.

Het interieur van de auto is niet te zien, maar het zou mij niet verbazen als daar een camper-achtige inbouw in zit met tafel, bankje en keukenblokje.

Dit is waarschijnlijk gewoon een auto van een particulier die het leuk vindt om op deze manier te reizen. Waarom de auto nu bij jou in de buurt rijdt weet natuurlijk alleen de bestuurder. Misschien even op bezoek bij iemand die daar woont.

Het lijkt mij geen verhuur-auto of van een bedrijf. Er zit geen enkele reclame- of naam sticker op.
Inekez1
een jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing