Wat voor afgebeelde auto is dit?
Reeds bij ons in de buurt, stopte een paar keer, soort accu's boevnop en een lange antenne op de motorkap.
en ook een soort regenpijp met een grijze bol erop, rechts naast de voorruit.
MarkM
een jaar geleden
Het is sowieso een Toyota Landcruiser, maar model durf ik niet te zeggen. Vandaar een reactie en geen antwoord...
Amadea
een jaar geleden
Deze heeft ook zo'n pijp rechts naast de voorruit: https://autohuur-namibie.nl/wp-content/uploads/Autohuur-Namibie-Toyota-Landcruiser-4.2D-4pax-camping-01.jpg Dat doet vermoeden dat die met het dakplatform te maken heeft. Zou het geen werkauto zijn die op deze manier het benodigde materiaal vervoert?
ronron1212
een jaar geleden
De pijp is er voor dat de motor door zeer diep water kan rijden en gewoon zijn benodigde lucht krijgt
Vortexxx
een jaar geleden
@ronron1212: Die pijp voorkomt waterslag, dat is de voornaamste functie van het ding.
Amadea
een jaar geleden
Het ding blijkt een snorkel te worden genoemd en dient voor de aanvoer van schone lucht voor de motor. Niet alleen door water maar ook door stoffige (zand)wegen kan een gewoon (onder de auto geplaatst) luchtfilter vervuilen.
ronron1212
een jaar geleden
@Vortexxx even lezen https://www.saris4x4.nl/4x4-parts/4x4-accessoires/snorkel-zin-of-onzin/
poppetje54321
een jaar geleden
maar alles goed en wel, die accu's (?) boven op het dak en die lange spriet antenne??..een donkerblauwe auto....geheime dienst? marechaussee? ander soort special forces?? heb dit soort auto's nog nooit in onze buurt gezien.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Hier in ons dorp rijdt iemand rond met een VW rat kever, scheve wielen en bagagerek achterop en bovenop een ouderwetse imperiaal die volgepakt is met oude koffers. In Wijk bij Duurstede kom ik van een Renault 4 tegen die ook allerlei accessoires bovenop heeft liggen voor de show. De een dit de ander dat en de ander gaat helemaal uit zijn dak van spoilers, brede en lage banden of dikke herrie makende uitlaten. Iedere gek met zijn gebrek. Maar ronron heeft het juist.
tinus1969
een jaar geleden
Verder zou ik gokken op een auto van een reisbureau, dat deze auto gaat gebruiken voor wildernisritten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.