Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke kleur stuurbekrachtigingsolie moet er in een VW Transporte 2,5 TDI 2001?

Hallo,ik heb kort geleden een vw transporter 2.5 TDİ busje van bj 2001 gekocht.ik wil mijn stuurbekrachtigingsolie vervangen maar weet niet welke kleur erin moet. ik heb ergens gelezen dat er 2 kleuren(rood of blauwgroen) stuurbekrachtigings olie bestaat.ik dact altijd dat er alleen maar rood bestond maar niet dus. is er misschien iemand die het weet ? alvast bedankt

een jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Gebruik de olie die de fabrikant voorschrijft. (Ik dacht dat het de groene is, maar weet het niet voor 100%). Houd er rekening mee, dat ook de filter vervangen moet worden en de leigingen door gespoeld moeten worden. (Om er alle oude olie uit te krijgen).
(Lees meer...)
jc54
een jaar geleden
tuncay
een jaar geleden
groen zou best kunnen want het dopje van de reservoir is ook groen. bedankt voor uw antwoord.
De stuurbekrachtigingsolie voor een VW Transporter 2,5 TDI uit 2001 is rood. Het is belangrijk om de juiste olie te gebruiken, omdat anders de stuurbekrachtiging niet goed werkt.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding