Wat is de maximum snelheid als de lamellenborden iets anders aangeven dan de statische borden?
Onlangs reed ik op de snelweg A50 op een zondagochtend. Op de statische borden langs de weg staat aangegeven Maximum snelheid is 100 km tussen 06:00 en 19:00 uur. Maar die zondagochtend rond 11:00 uur gaven alle lamellenborden langs de weg 120 km aan. In de bijgevoegde foto een lamellenbord langs de snelweg.
Los van de reden waarom ze die snelheid aangeven.
Klopt !
De reden waarom een bord een verkeerde snelheid aangeeft is niet relevant. (De reden is ook niet te controleren door de voorbij zoevende automobilist)
Door zijn stelling is de maximumsnelheid volgens hem dus 120 km/u om 11.00
Goed lezen !
Ik ben het eens met TurfGraver dat DE REDEN niet relevant is.
Klopt !
......." Stellen. Dus ook met deze reactie erbij lijkt het voor mij (en ik denk voor velen) dat je TurfGraver volledig ondersteunt in die uitspraak.
Maar goed je bent het dus met het belangrijke deel NIET eens. Dan kan je je beter daar op richten. Dat is namelijk relevant voor de beantwoording van de vraag.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2029980
(zelfde afbeelding trouwens)
1. Weet de vraagsteller 100% zeker dat er een 120 km-lamellenbord stond op zondagmorgen 11.00 uur?
2. Heeft de vraagsteller inmiddels aan de politie gevraagd hoe dit zit/kan? (En meteen een antwoord gekregen - of moet het worden uitgezocht?)
3. Zijn automobilisten strafbaar of beboet die op dat tijdstip 120 km/uur hebben gereden?
Als even daarna een bord (matrix of lamellen maakt niet uit) staat met een ander snelheid is vanaf daar dat de geldende max snelheid totdat er eventueel verderop weer wat ander wordt aangegeven. Alle voorgaande (relevante) borden vervallen als er iets nieuws wordt aangegeven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.