Wat te doen bij beslagen zijruiten (auto)?
Aangezien het steeds vies regenachtig vochtig weer is heb ik in mijn auto snel last van voornamelijk beslagen zij-achterruiten. Aanjager aan op de voorruit en de condens verdwijnt al snel. t Zelfde bij de achterruit met de achterruitverwarming. Maar die zijruiten, die blijven maar beslaan.
Heeft iemand tips? Rubbers aan de buitenkant zijn in orde, vochtvanger staat al onder de bijrijdersstoel maar mag niet baten. Auto is laatst nog door de apk gekomen, heb er de garage ook niets over horen zeggen.
Edit:
De auto heeft airco, de B-stijlen zijn gewoon erg dik voor de luchtcirculatie
Maar wanneer je meer mensen in de auto hebt, dan moet de toevoer van verse lucht meestentijds open staan. Als de airco zijn condenswater niet kan afvoeren door een verstopt afvoerbuisje, dan is dat nogal eens de oorzaak van nattigheid in het interieur en steeds weer natte ruiten. Als je geen airco hebt, dan moet de toevoer van verse lucht doorgaans open blijven. Je mist namelijk de drogende werking van een airco.
@Amadea: kan ik eens proberen, bedankt voor de tip.
@ronron1212: goeie, niet aan gedacht. Maar eens mee spelen dan.
@Bordensteker: ik bedoel er mee te zeggen dat er dus nog steeds vocht achter in de auto zit. Er komt regelmatig vocht in en ik ververs m ook met enige regelmaat. Er zit bijna nooit iemand achterin, dat scheelt wel maar wil geen boete aan m’n laars voor te weinig zicht in de auto. Auto heeft airco. Geen toevoer van verse lucht? Beslaan de ramen dan niet extra snel?
Het afgescheiden condensvocht moet wel netjes via een afvoerbuisje naar de straat kunnen weglopen! Maar als er op een of andere manier vocht ergens op de vloer ligt, onder de matten, of in de kofferbak onderin, dan blijft het vechten tegen de bierkaai. Dan red je het met dit effect of dat van je vochtvangers niet.
Je moet zoeken naar waar het water naar binnen komt, of waar water niet weg kan, bijvoorbeeld door een verstopt afvoerbuisje van de airco.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.