Kan ik mijn leasecontract ontbinden als de auto defect is?
Hallo. Ik heb afgelopen zomer 2020 een auto aangeschaft. Dit doormiddel van een leasecontract (koop lease) dus de garage heeft mij de auto gegeven, en aan de leasemaatschappij betaal ik maandelijks een bedrag. Nou is de auto afgelopen weekend stil komen te staan.. defect. Een groot probleem. Is niet zomaar te repareren
Wellicht zou het maanden kunnen duren..
Zou ik het contract kunnen ontbinden? En zo ja, krijg ik dan mijn maandelijkse betalingen terug over de afgelopen maanden?
En gaat dat wel zo makkelijk.. een contract zo laten ontbinden...
Er loopt nog wel garantie, dus uiteraard willen ze het kosteloos maken, maar kan wel enorm lang duren!
Het kan zijn dat de auto onder garantie gerepareerd wordt, dus op kosten van de verkoper en dat het daarmee een simpele prioiriteitskwestie van de garage zelf is. Met andere woorden, in de spaarzame tijd die over is (naast de declarabele uren dus) zullen ze aan jouw auto sleutelen. Dus de nettoreparatietijd zal wel verspreid worden over meerdere weken, simpelweg omdat het kosten zijn waar geen omzet tegenover staat.
Dat verwacht ik. Hoe dan ook een beroerde service. Maar ik zou er stevig in gaan. Of die auto binnen afzienbare termijn in order, of een minimaal gelijkwaardige vervangende auto in de tussentijd of met terugwerkende kracht een korting op de auto.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.