Waarom maken de banden van mijn Volkswagen Golf aan de linkerkant een piepend geluid?
hallo ik heb een vw golf 2006 1.4 70 000 km
Nu heb ik gemerkt dat er een piepend geluid komt vroeger alleen als ik naar links stuur maar nu ook bij rechtdoor rijden dit piepend geluid komt van de linkerkant aan het wiel precies.
Ik heb al gekeken of de stofplaat er niet tegen komt of er iets tussen de schijf zit maar ik zie niets verkeerd ben aan het denken naar een wielager of de remmen die vast zitten geroest maar dit zou ik raar vinden door de lage km dat deze auto heeft.
Heeft er hier iemand ervaring met zo een probleem bij vw golf 5 v 206
Kleine beetjes bijremmen kun je eventueel doen door het rempedaal alleen maar licht in te drukken (zodat de remlichten aan gaan om achterliggers te waarschuwen) en het echte remmen dan met de parkeerrem te doen (die op de achterremmen werkt). Je kunt uiteraard ook op de motor remmen. In elk geval kun je daarna bij stilstand met je hand aan de remmen één voor één voelen of er één tijdens het rijden warmer is geworden dan de andere zonder dat je eigenlijk echt geremd hebt. Nou, en dan is het een kwestie van die rem weer in orde te (laten) maken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.