Welke kleurcombinaties mogen niet bij de Citroën C3?
Er wordt nu geadverteerd met dat er nieuwe Citroen C3 verkrijgbaar is in 97 kleurcombinaties. Je kan kleuren kiezen voor de de auto rondom (A), het dak (B) en de airbumps (C). Dus als je dingen kan combineren kan je een aantal mogelijkheden hebben. Bijvoorbeeld voor A een aantal kleuren, voor B een aantal kleuren en ook voor C. Sowieso met een kleurcombinatie verwacht je een aantal dingen die je kan kiezen.
Alleen hoe kom je dan op 97? Het getal 97 is namelijk een priemgetal. Dus niet elke combinatie is mogelijk. Welke zijn er dan niet mogelijk?
5-6-7 rondom-kleuren, 1-3-4 dakkleuren, 3, 1 of geen airbump mogelijkheid Een C3 Live heeft bijvoorbeeld niet eens airbumps en geen keuze uit dakkleur. Dat geeft dus 7 mogelijkheden bij dat model. Wellicht tellen ze dat op bij de combinaties die de Shine geeft. (niet dat ik er dan kom). Hoe dan ook het is dus wellicht geen X x Y x Z= N maar (X x Y x Z) + A = N. Wat niet per se leidt tot een priem.
Heeft daar niet wellicht mee te maken. Het móet zoiets zijn. Anders kom je namelijk niet op een priem uit.
Ik heb meerdere malen gehoord dat marketeers graag het getal 47 of 97 gebruiken, vooral in prijzen (97 klinkt blijkbaar beter dan 99 of 100), maar mss ook wel elders.
Ook zeker interessant te weten, maar ik hoorde de reclame op de radio, hoorde de 97 combinaties en dacht meteen "hoe dan? Het is een priemgetal". Voor de zekerheid rekende ik het wel even na (2 niet, 3 niet, 7 niet, 9 niet, 13 niet, 5 en 11 sowieso niet mogelijk). Dus vandaar de vraag. Het zou zeker een marketing truuk kunnen zijn. Maar een marketing truuk is ook te zeggen dat er 256 combinaties zijn (4 dingen waarbij je 4 kleuren kan kiezen geeft 256 mogelijke combinaties).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.