Heeft de bus in deze situatie voorrang?
De bus staat op de halte (aparte strook) en is mensen aan het uitlaten. Ik moet de weg oversteken en er komt niemand aan dus ik rij op. Net op dat moment rijdt de bus ook op waardoor ik ik een erg gevaarlijke situatie kom en genoodzaakt ben om hem snel in te halen zodat we niet botsen (want ondertussen kwam er ook via de andere rijstrook verkeer aan). Had de bus voorrang? Wie is in fout? (binnen bebouwde kom)
Gaat allemaal zo snel ik had geen kenteken gezien. Wel herinner ik me dat het net ingesteld was dat bussen voorrang kregen bij optrekken/wegrijden van bushalte.
Deze reactie van de buschauffeur zou dus best een preventieve 'ik houd je wel tegen IK heb voorrang...! kunnen zijn.
- gaat allemaal te snel en ik weet nog dat het net ingesteld was dat bussen voorrang hebben.
Zouden alleen zo fatsoenlijk moeten zijn om niet zelf asociaal te gaan rijden in een poging om al die niet voorrang verlenende auto's af te snijden ... Niet fijn Niet slim en ik denk nu dat ik niet meer bovenop de rem zou gaan staan. Dit mag een bus zo niet uitvoeren naar mijn mening. Weeg alleen niet wat de reactie van de politie zou zijn... bekeuring?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.