Is er een routeplanner in Nederland die rekening houdt met verlaagde maximumsnelheden ten gevolge van (langdurige) wegwerkzaamheden?
Toegevoegd na 7 uur:
Als ik bijvoorbeeld googlemaps gebruik, dan kan ik kiezen voor 3 alternatieve routes, eentje over de A2 (overal max. 90 ivm werkzaamheden) eentje over de A1 (ook diverse werkzaamheden) en eentje over de A50 (geen werkzaamheden).
De tijden die ik erover doe zijn bijvoorbeeld (A2) 2 uur, (A1) 2 uur en 5 minuten en (A50) 2 uur en een kwartier.
Zonder aanpassing word ik over de A2 gestuurd, terwijl ik daar bijvoorbeeld over een stuk van 60 km maar 90 km per uur mag ipv 120 km per uur. Dus normaal zou ik over dat stuk (zonder files) een half uur doen, en nu zal ik over dat stuk (zonder files) 3 kwartier doen. De extra reistijd is dus al minimaal een kwartier.
Dus zal ik nu over de A2 2 uur en een kwartier doen, over de A1 2 uur en 5 minuten en over de A50 2 uur en eeen kwartier.
Ofwel, dan kan ik nu beter kiezen voor de A1, alhoewel de routeplanner dat dan niet als meest ideale aangaf.
Ik heb 't dus niet over files als gevolg van werkzaamheden, alleen over het gevolg in de reistijd van de aanpassing van de maximumsnelheid.
Maar mijn vraag is dus, bestaat er zo'n 'slimme' routeplanner?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.