Heb ik goed gehandeld bij deze stoplicht?
Ik was onderweg naar huis en reed op een 70 km/u weg. Ik nader het stoplicht en de lichten staan een hele tijd op groen, dus ik dacht ik kan nog door met mijn snelheid. Eenmaal bijna bij stoplicht aangekomen zie ik dat het licht supersnel op oranje springt waardoor ik eigenlijk niet meer kon remmen. Maar ik probeerde toch nog wel om te remmen, maar ik kon niet meer voor de streep stoppen. Ik stopte een stuk ervoor waardoor uiteindelijk een stukje achteruit moest rijden om weer voor de stoplichten te staan, maar uiteraard sprong die ook op rood
.. Bij groen licht ben ik weer netjes vertrokken naar m’n eindbestemming. Voor m’n eigen en andere weg bestuurders wou ik geen gevaar vormen op het kruispunt. Maar heb ik in deze situatie juist gehandeld? Ik zie op flitsmeister gelukkig geen flitspaal meldingen op de desbetreffende locatie.
Dan denk ik dat je geen probleem hebt. En: ik heb in het verleden gelezen dat het verschil uitmaakt of je doorrijdt of dat je probeerde te stoppen en alleen iets te ver alsnog stilstond. 1) Het stoplicht springt op rood.
2) De camera telt zijn time-out af (zeg maar een seconde)
3) Als hij nu iets over de stopstreep ‘ziet’ maakt hij er een foto van.
4) Een fractie van een seconde later maakt hij nog een foto. “Het gaat hem om het verschil tussen de twee fotos. Beide fotos geven aan dat je over de stopstreep zit, maar er zijn er twee om te kijken of je stil staat. Sta je stil zijn ze alletwee gelijk en krijg je geen bon. Zit er verschil in dan rij je en heb je wel een bon.” https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?p=354754&sid=fd4f1385cc0c6695c4d31b8634e398f2#p354754
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.