Is Auto verkopen zonder er bij te zegen wat de mankementen zijn strafbaar?
Halloo
Ik heb auto gekocht. Van te vooren gesproken oude eigenaar zei dat de auto goed was ( ik heb alle gesprekken bewaard op whatsapp)
Ik ging de auto kopen zag goed er uit
Gestart en toen vroeg ik weer of er wat mankeerde zei hij nee de auto is goed. Gingen we op me naam overzetten,toen zei ik ik kom de auto later ophalen was er alleen heen gegaan met auto ik parkeerde de nieuwe auto ergens anders. Ging weer met me auto weg waar ik mee naar toe was gereden.
Volgende dag ging ik het auto ophalen reed niet eens 20 min meteen 2 storingen op dashboard
Belde de verkoper hij zei gisteren was de storingen er niet ik heb de auto verkocht zonder storing
Toen zei ik hier op kom ik terug ga eerst naar garage ben ik langs garage gereden liet het uitlezen
De schade plus minus 750,- euro
En ze hebben dat storing eerder laten resetten ik belde boos terug
Toen zei hij okey breng de auto terug krijg je geld ook terug
Datum afgesproken ik appte hem
Ik ga nieuwe auto kijken als ik de auto terug komt brengen geen onzin kamen maar mijn geld terug te betalen tot laatste cent
Toen krabdelde hij terug
Ik zeije krijgt 2 opties
1 je betaald me 700,- euro terug
2 of je neemt auto terug
Hij zei ik koop de auto terug voor de helf dat ik hem heb betaald
Ik was kwaad toen zei hij oke breng maar terug wil datum afspreken toen gaf hij aan ik ga uitzoeken of dat kon
Ik heb hem paar dagen tijd gegeven
Hij is toch strafbaar
Bij een bekende dealer / garage kan je ook 2e hands kopen en daar wordt alles opgeschreven en besproken ook de kosten. Vertrouw je het niet - wie kan je nog wel vertrouwen? - ga dan naar een garage / monteur die je kent en kijk samen wat er aan mankeert.
Kopen bij:
particulier - goedkoper en risico -
Onbekende handelaar - niet echt goedkoper en zeker risico -
Bekende dealer / garage - heeft een reputatie en is betrouwbaar (in principe)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.