Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaan de toeren van mijn auto op en neer tijdens het stationair draaien?

Ik rij dus een Golf 4 1.6sr, na wat onderdelen te hebben vervangen (Katalysator/Lambda)
Loopt me auto stationair niet goed. De toeren zijn aan het stuiteren tijdens het stationair lopen, auto rijd verders goed volle power. Na uitlezen blijkt dat de luchtmassameter een foutmelding gaf, heb deze vervangen maar het probleem blijft nogsteeds. Vriend van me denkt dat het de gasklephuis is, maar ik denk ik vraag het toch even na om ideeën op te doen en voor ik onnodig onderdelen koop die ik niet nodig heb.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
4.9K
TurfGraver
5 jaar geleden
Bijde lambda's vervangen?
Voordat je van alles vervang, loop de gehele brandstof injectie systeem langs.
Er kan iets mis zijn waardoor er verkeerde waardes 'lijken' te zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
TurfGraver. In deze Golf zit maar 1 Lambdazonde en die is vervangen. Dit heb ik gedaan na dat ik de auto heb laten uitlezen, daaruit bleek de oude Lambda kapot te zijn. Katalysator was ook kapot want de honingraat zat los in de Kat. Mijn brandstof en injectie systeem is in orde.
TurfGraver
5 jaar geleden
"Mijn brandstof en injectie systeem is in orde."
Denk het niet.. "Loopt me auto stationair niet goed."
Maar goed, geen sonde op spruitstuk?
Oorzaak onregelmatig stationair lopen kan zoveel zijn.
Ga je hier geen antwoord (of het moet een goede gok zijn) op vinden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mijn auto doet het weer, was een kapotte zekering. Auto loopt nu stationair goed. Denk dat het een zekering is voor een bepaalde sensor.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is niet toevallig de airco, die aan en uit gaat..?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee niet de airco maar de toerenteller die op en nee gaat. De airco doet het gewoon.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Probleem opgelost, bleek een zekeringetje te zijn

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding