Waarom verbruikt m'n Hyundai i30 alle olie na koppakkingrevisie?
Met de Hyundai I30 is in Duitsland een klein stukje 200 km per uur gerden, een berg af op de autobahn in het zevengebergte. Hierdoor is de koppakking waarschijnlijk lek gegaan. Door de garage is een koppakkingrevisie uitgevoerd. Cilinderkop is gevlakt door specialistisch bedrijf. Toen we de auto terug kregen reed die niet fijn. Hij trok niet echt goed. Weer terug naar garage. Daar bleek dat de distributieriem 1 tandje verkeerd was opgelegd. Dit is verholpen. Voor een korte vakantie oliepeil gecontroleerd. Vol. Alles lijkt in orde. Na 1600 km. gereden te hebben bleek er geen olie in de motor meer te zitten. Niveau koelvloeistof was iets gedaald, maar nog voldoende. De auto staat weer bij de garage. Is er iemand die op basis van dit verhaal kan vertellen wat er aan de hand is? Is het redelijk om te veronderstellen dat dit onder garantie valt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.