Wie is hier fout?
Het gebeurt mij meer dan eens dat er op het laatste moment nog iemand probeert in te voegen. Zij rijden rechts langs de file (voorbij het bord met de pijl naar links en voorbij het bord met het rode kruis) en willen vervolgens invoegen.
Af en toe heb ik zoiets van: "Je kan mijn rug op, ik laat je er niet tussen met je asobak".
Wanneer ik er voor kies om door te rijden, net zoals degene die wil invoegen, zal er een botsing (wel op lage snelheid) ontstaan. Ben ik dan fout omdat ik die persoon er tussen had moeten laten (ook al mocht hij daar niet rijden), ik had immers een ongeluk kunnen voorkomen of is de ander (groene auto) per definitie fout omdat hij met een bijzondere verrichting bezig is?
Ik weet dat het wel netter is om diegene in te laten voegen, asociaal gedrag met je niet met asociaal gedrag vergelden. Ik wordt er wel erg simpel van dat dit gedrag überhaupt voorkomt.
Graag jullie advies met een goede onderbouwing, als het kan niet alleen "Jij bent fout" of "De ander is fout". Ik ben benieuwd naar het waarom.
Alvast bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.