Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

volgende week donderdag 30 aug moet ik naar schiphol vanaf leeuwarden met de auto, kan dat ivm werkzaamheden aan de ring A10?

Toegevoegd na 9 uur:
dat moet donderdag 31 aug zijn

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Natuurlijk kun je met de auto naar Schiphol. Volgens "van A naar Beter" heb je meer last van werkzaamheden aan de A 7 dan aan de Ring A 10.
jc54
7 jaar geleden
Blijkens deze voorwaarschuwing van de Verkeersinformatiedienst
https://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2017.239.03 is hét grote probleem deze komende week de afsluiting van de A10 West in noordelijke richting, dus vanaf Buitenveldert en vanaf Schiphol kan men niet over de Ringweg A10 naar de Coentunnel en Zaandam rijden.
Voor wie vanuit Leeuwarden komt, lijkt dat dan op zich geen probleem (behalve als je dezelfde dag ook weer terug gaat!).
Maar als de VID op de Ringweg aan de zuidkant in _beide_ richtingen enorme filehinder voorziet, dan kan het verkeer dat vanuit Zaandam en de Coentunnel komt daar ook last van hebben, want een deel van de auto’s op de westelijke rijbaan (de Buitenring) kan dan niet doorstromen naar die Ringweg aan de zuidkant van de stad. Daar kan ook het verkeer dat naar Schiphol en Den Haag gaat last van hebben.

Daarom zou ik u aanraden om vanaf Zaandam de richting naar de A5 te volgen, richting knooppunt Raasdorp, en daar af te slaan via een heel kort stukje A9 richting Utrecht en dan de borden vai de A4 naar Schiphol te volgen.
Eventueel ga je na Raasdorp de snelweg A9 af en via de afrit Badhoevedorp kun je dan over lokale wegen op Schiphol komen. Of misschien moet u wel op een langparkeerterrein zijn, en daar kom je dan vanzelf langs.

Ik heb vanwege de door Rijkswaterstaat genoemde werkzaamheden op de A7 tussen Franeker en de Afsluitdijk (en op de Afsluitdijk zelf) aanvankelijk ook nog gekeken naar een alternatief vanuit Leeuwarden via Heerenveen en door Flevoland. Dat is in tijd maar 6 minuten langer, maar dan moet je dus de geblokkeerde Ringweg A10 vermijden en bij knooppunt Diemen via de A9 en door Amstelveen naar Schiphol rijden. Of je in die richting in de spits óók last hebt bij knooppunt Holendrecht durf ik niet te zeggen; volg de fileberichten deze week.

Dan de opmerking over binnenring of buitenring.
In het algemeen wordt in Nederland met “binnenring” de rechtsom gaande rijbaan van de ringweg bedoeld.
Maar in Amsterdam was die term al langer in gebruik voor een aantal straten die nét buiten de grachtengordel rond het oude stadshart liggen.

Voor de Ringweg A10 is men (net als elders) de nadere aanduiding “binnenring” en “buitenring” gaan hanteren voor rechtsom resp. linksom rond de stad rijden. Er zit alleen een middenberm tussen binnenring en buitenring.

Zie ook https://www.startpagina.nl/v/vervoer/vraag/77281/uitleggen-bedoeld-binnenring-amsterdam-buitenring.
Bordensteker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing