Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben ik verzekerd als ik een ongeluk maak zonder dat mijn rijbewijs binnen is?

Ik heb mijn rijbewijs gisteren gehaald en vandaag aangevraagd, maar ik wilde morgen eigenlijk de weg al op. We gaan niet uit van het ergste maar stel dat ik een ongeluk maak, wordt de schade dan nog wel gedekt door de verzekering? Want ik heb mijn rijbewijs al wel gehaald, alleen nog niet binnen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Nee, je bent dan niet verzekerd. Ook als iemand anders het ongeluk veroorzaakt, zit jij met de ellende. Niet doen dus. Je mag echt pas rijden nadat je zelf je pasje bij het gemeentehuis hebt opgehaald en het daadwerkelijk in je bezit hebt.
Inekez1
7 jaar geleden
Je moet het rijbewijs kunnen tonen zodra je het voertuig gaat besturen. Dus dat is al 1 foutje, ook heb jij je rijbewijs eigenlijk nog niet. Dat heb je pas zodra je het roze pasje in je bezit hebt. Je bent dus niet verzekerd en ook nog strafbaar aan het feit: rijden zonder rijbewijs. De boete bedraagd €280 tot €400.
Als ik jou was zou ik nog even wachten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee. Je hebt je rijbewijs niet behaald. Je hebt succesvol examen gedaan bij het CBR. Maar het CBR geeft geen rijbewijzen af. Dat doet de gemeente op basis van o.a. de informatie van het CBR.
Computoon
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing