Welk merk auto is dit?
De gele rechts
1.5K
1.5K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een Cubaanse 'Volvo" ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
NSU Prinz 1971
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze auto is veel langer dan een NSU. Misschien een BMW?
De foto vond ik op internet.
De foto vond ik op internet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jammer ik zie geen foto
Antoni
8 jaar geleden
Beide suggesties, een NSU of een BMW, lijken mij niet slecht. Wel is het een andere NSU die dan is voorgesteld.
crispy
8 jaar geleden
Lijkt mij een Panhard, maar ik kan van dat type geen foto meer vinden anders zou ik de link hier wel plaatsen en antwoord geven. Ik kan me dat naar achter uitstekende dak nog goed herinneren.
Is uit de jaren 50-60 van de vorige eeuw.
Is uit de jaren 50-60 van de vorige eeuw.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een Panhard is het zeer zeker niet, die waren veel ronder van vorm. Al moet ik zeggen, dat de achterruit en de daklijn wel enigszins aan een 24 doet denken. Maar die was had 2 portieren, geen 4.
Bordensteker
8 jaar geleden
Bepaalde details zie ik inderdaad ook in de Panhard 24.
O.a. de vorm van de zeer slanke C-stijl tussen de achterste zijruiten en de achterruit:
http://images.thetruthaboutcars.com/2010/03/panhard-24.jpg
En ook de horizontale iets uitstekende richel opzij en langs de achterkant: http://pegasus.ouvaton.org/IMG/jpg/panhardt24bt-2.jpg Net als bij de NSU Prinz 4 waren die overeenkomsten ook hier geen toeval, want volgens deze bron heeft de Corvair in Europa veel ontwerpers geïnspireerd:
“The Panhard 24 was obviously profoundly influenced by the the 1960 Corvair; of course it was hardly alone in that regard in Europe at that time, as the Corvair left a wide swath of imitators.”
(http://www.thetruthaboutcars.com/2010/03/an-illustrated-history-of-panhard/ onder de voorlaatste foto) Met in de commentaren nog leuke opmerkingen, zoals deze:
“The Corvair had a very original design language which completely broke from the fifties’ mold, especially in regard to small cars. Americans were not all that impressed, but European designers _went gaga_ over it. Seriously, it blew them away, and it was the single most influential car on European design since Pininfarina’s pioneering work in the late forties and early fifties.
Here’s some more:
http://www.thetruthaboutcars.com/in-defense-of-the-chevrolet-corvair/ De vernieuwende gedachten (compact model, economisch, geen poeha aan de vormgeving) sloegen in Europa dus veel beter aan dan in Amerika.
O.a. de vorm van de zeer slanke C-stijl tussen de achterste zijruiten en de achterruit:
http://images.thetruthaboutcars.com/2010/03/panhard-24.jpg
En ook de horizontale iets uitstekende richel opzij en langs de achterkant: http://pegasus.ouvaton.org/IMG/jpg/panhardt24bt-2.jpg Net als bij de NSU Prinz 4 waren die overeenkomsten ook hier geen toeval, want volgens deze bron heeft de Corvair in Europa veel ontwerpers geïnspireerd:
“The Panhard 24 was obviously profoundly influenced by the the 1960 Corvair; of course it was hardly alone in that regard in Europe at that time, as the Corvair left a wide swath of imitators.”
(http://www.thetruthaboutcars.com/2010/03/an-illustrated-history-of-panhard/ onder de voorlaatste foto) Met in de commentaren nog leuke opmerkingen, zoals deze:
“The Corvair had a very original design language which completely broke from the fifties’ mold, especially in regard to small cars. Americans were not all that impressed, but European designers _went gaga_ over it. Seriously, it blew them away, and it was the single most influential car on European design since Pininfarina’s pioneering work in the late forties and early fifties.
Here’s some more:
http://www.thetruthaboutcars.com/in-defense-of-the-chevrolet-corvair/ De vernieuwende gedachten (compact model, economisch, geen poeha aan de vormgeving) sloegen in Europa dus veel beter aan dan in Amerika.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.