Mijn auto is kennelijk door een mobiele controlle geflitst, kan ik hierdoor mijn rijbewijs kwijtraken?
Vraag:* Mijn auto is door een mobiele controlle geflitst, kan ik hierdoor mijn rijbewijs kwijtraken?
Extra uitleg:
Bijna een jaar geleden kreeg ik post thuis met dat ik door een mobiele controlle geflitst was.
Er was ruim 50km/h te hard gereden en of ik wilde opbellen voor telefonisch verhoor.
Ik belde direct juridisch lokket en vertelde wat me overkomen was en dat ik die bewuste dag de auto helemaal niet had.
Ze raadde me af om op te bellen zodat ik telefonisch verhoord zou worden, in plaats daarvan moest ik schriftelijk bezwaar indienen, vragen om een foto, ijkingsrapport van de flitser en de bevoegdheid van desbetreffende agent.
Dit deed ik dus en ruim een maand later kreeg ik antwoord, ze hadden niet de gevraagde stukken, maar ze hadden het wel opgevraagd en ik zou daar wat van horen.
Bijna een jaar hoorde ik niks en begon ik te geloven dat er gewoon niks tegen mij was, ik had er tenslotte ook niet gereden!
Echter nu heb ik weer post, ik moet voorkomen!
Mocht ik niet gereden hebben, moet ik maar bezwaar maken.
Echter had ik dat al gedaan!
En de persoon waar de wagen die dag stond, heeft nog steeds niks gehoord van de officier!
Dit klopt toch niet???
Waarom niet gevraagde stukken meesturen en waarom niet effe natrekken of het klopt van wat ik zeg?
Ik vind het echt niet kunnen dat ik nu moet voorkomen en mijn rijbewijs ga kwijtraken.
Kan een rijbewijs wel zo ingevorderd worden, ook als er een dubbelganger is/was?
Hier komt de boete nog bovenop, het bedrag staat niet vast, deze wordt door de OvJ bepaald met inachtneming van verschillende bijkomende factoren. Mijn inschatting is minimaal € 700,--.
Als de OvJ ervan kan uitgaan dat u wel weet wie de bestuurder was maar u minacht artikel 165 van de WVW door de naam niet bekend te maken riskeert u nog een bijkomende straf.
"Ze" hoeven niets na te trekken, u dient een officiële verklaring af te leggen ten overstaan van het OM of bij de rechter de zaak gaan uitleggen.
Uw vraag is meer iets voor de rubriek wetgeving.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.