Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen een krukassensor en een krukas impulsgever?

Ze zien er allerbij precies het zelfde uit, maar bij de ene leverancier geven ze aan dat ik een impulsgever nodig heb en bij de ander een krukassensor. Het zijn dergelijk twee verschillende onderdelen met verschilende prijzen. Maar kan onder de auto alleen maar een krukas sensor.

Toegevoegd na 1 minuut:
vinden.

Toegevoegd na 21 minuten:
Als ik namelijk op H-Base (auto onderdelen grossier) naar het desbetreffende onderdeel zoek vind ik voor mijn Citroën C5 twee verschillende artikelen, de ene duurder dan de andere, ik kan me daarom niet voorstellen dat het om de zelfde onderdelen gaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hallo GT500,

Een krukassensor, BDPsensor, impulsgever is allemaal hetzelfde.
Als je op H-base kijkt zal de ene wat je ook op de foto ziet een Bosch zijn, en de andere een Immitatievariant(daar zit het prijsverschil in)

Ikzelf zou deze na ervaring alleen nog origineel bestellen,omdat de immitatievariant na montage de motor nog rotter liep dan met de kapotte.
Toen een originele (Opel) gemonteerd en hij was weer nieuw!

Succes,
Leonard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De impulsgever is de ECU van de motor. Deze bepaalt op welk tijdstip er een vonk gegeven moet worden
De sensor bepaald je BDP (bovenste dode punt)

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus waar het op neer komt is dat ze precies hetzelfde doen alleen is de impulsgever een nieuwe variant erop.

Toegevoegd na 1 uur:
dat zeg ik de kurkas sensor meet je BDP bovenste dode punt en de impulsgever geeft de injectie tijd aan. 1342 cilinder volgorde ontbranding
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn het echt precies dezelfde zaken.
Een sensor/signaalgever geeft zijn spanninkjes af aan de hand van een bijv. een draaiend tandwiel. Ik geloof dus het twee benamingen zijn voor precies hetzelfde ding.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding