Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekend dit autolampje?

Ik heb een kia picanto en hij heeft moeite met starten. Als ik het contact aanzet komt er een geel (oranje) autootje te staan en dan kan ik hem starten. Maar als die er niet komt dan weet ik dat ik hem niet kan starten. Dat is fijner zodat ik niet zoveel lawaai maak met mijn auto die niet start.

Maar heeft iemand idee wat dat lampje betekend? En waarom die er dan soms niet komt en dat ik dan de auto niet kan starten? (Zelfs bij een garage is het niet opgevallen en konden ze me alleen maar nieuwe startmoter aanraden terwijl ze niet eens hebben gekeken.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Het enige geel/oranje autootjes-symbool dat ik kan vinden voor Kia is de zogenaamde "Immobiliser Indicator".

Het 'immobiliser'-systeem is een elektronisch beveiligingssystem dat voorkomt dat de auto kan worden gestart tenzij met de juiste, bijbehorende sleutel. Het systeem werkt met een soort transponder in de sleutel. Als je de sleutel in het contact steekt en start, controleert het systeem of de juiste sleutel is ingestoken , en alleen in dat geval kun je de auto starten.

Het lijkt er dus op dat er iets is met je sleutel.

Toegevoegd na 12 minuten:
(Dat kan overigens iets simpels zijn als een lege batterij).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing