Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik ergens melding maken van voertuig die onmogelijk APK goedgekeurd kan zijn?

Er staat hier al jaren een oude auto in de straat, die onmogelijk APK goedgekeurd kan zijn (ik heb enige kennis van de APK-punten). Volgens de site van de RDW wordt hij toch telkens goedgekeurd.

Soms wordt er mee gereden. Ik vind het onverantwoord dat dit voertuig nog de weg op mag.

Ik zit niet te wachten op gedoe met buren en normaal zit ik niet snel ergens mee. Maar dit zou zomaar ten koste kunnen gaan van de veiligheid van anderen (bijv. mijn buiten spelende kinderen, u, ik zelf).

Is er een mogelijkheid om dit ergens te melden, te tippen? Deze auto kan namelijk nooit bij een erkend garagebedrijf worden goedgekeurd.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Nee, jij als buitenstaander kunt geen melding maken, of protest aantekenen tegen goedkeuring. Jij kunt misschien wel enige kennis van A.P.K. hebben, maar jij kunt zo van buiten af nooit zien of het voertuig aan de A.P.K. eisen voldoet. Veel eisen zijn duidelijk, het is goed of het is fout, maar er zijn ook verschillende eisen waarbij je moet meten en/of berekenen en waar een ruime marge aan zit. Als de auto aan de minimale eisen voldoet, dan is dat goedkeur. Hoe graag ik sommige auto's af zou keuren (ik ben zelf A.P.K. keurmeester), deze auto's voldoen dan toch nog net aan de minimum eisen en MOETEN dus goed gekeurd worden.
jc54
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing