Kan ik ergens melding maken van voertuig die onmogelijk APK goedgekeurd kan zijn?
Er staat hier al jaren een oude auto in de straat, die onmogelijk APK goedgekeurd kan zijn (ik heb enige kennis van de APK-punten). Volgens de site van de RDW wordt hij toch telkens goedgekeurd.
Soms wordt er mee gereden. Ik vind het onverantwoord dat dit voertuig nog de weg op mag.
Ik zit niet te wachten op gedoe met buren en normaal zit ik niet snel ergens mee. Maar dit zou zomaar ten koste kunnen gaan van de veiligheid van anderen (bijv. mijn buiten spelende kinderen, u, ik zelf).
Is er een mogelijkheid om dit ergens te melden, te tippen? Deze auto kan namelijk nooit bij een erkend garagebedrijf worden goedgekeurd.
Gaat hij hier niet mee akkoord, dan kun je alsnog de RDW bellen en deze vraag daar voorleggen.
- De auto is frauduleus APK gekeurd en ziet er "dus" ook zo uit. De buurman weet wat hij doet is lekker goedkoop uit, is een gevaar op de weg en gaat natuurlijk nooit voor een herkeuring. Je kunt natuurlijk proberen hem ervan te overtuigen dat het in beide bovenstaande gevallen levensgevaarlijk is waar hij mee bezig is en dat jij vanwege je ongerustheid de APK-keuringskosten betaald.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.