Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Auto afgekeurd op P0301 code, wat te doen?

Vanochtend auto bij de Kwikfit garage gebracht.
Ookal heb ik er slechte ervaringen mee toch maar gegaan aangezien de apk al verlopen was en ik de auto nodig heb.

Vorige keuring was 1 band afgekeurd op een bult op de wang.
Heb er 4 nieuwe banden op laten zetten en heb hem teruggebracht naar de kwikfit. (andere vestiging dan waar ik hem eerst liet keuren)

Nu blijkt het zo te zijn dat er een P0(301) code gevonden is in de computer en dit is een afkeur.
Zelf kunnen ze het niet verwijderen en hij moet naar een opel dealer.
De opel dealer zegt weer dat er een nieuwe bougie in moet en nog iets wat 450 euro gaat kosten.
Lijkt mij overbodig aangezien de code aangeeft dat 1x de ontsteking is overgeslagen en de auto nu weer als een zonnetje loopt.

Zijn er monteurs of andere auto liefhebbers die hier meer van af weten?
Zit erg in de stres namelijk:(

Ps. heb overigens wel een kleine adapter om de boordcomputer uit te lezen, misschien kan ik hier wat mee?

Toegevoegd na 3 dagen:
Misschien zegt deze test jullie meer?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

cilinder 1 ontstekingsfout gedetecteerd

Een foutcode P0301 kan betekenen dat een of meer van het volgende is gebeurd:
Kapotte bougie of draad
Kapotte spoel (pak )
Kapotte zuurstofsensor ( en)
Kapotte brandstofinspuiting
Verbrande uitlaatklep
Kapotte Katalysator ( s)
Brandstof iis op
Te lage compressie
Beschadigde computer

Dus ja het kan dat bedrag gaan kosten om hem geheel gemaakt te krijgen, wij weten namelijk alleen van jouw dat er een bougie stuk is en iets anders, dat anders kan je aan het lijstje hierboven zien dat dat behoorlijk uit de klauwen kan gaan lopen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zou ook kunnen proberen om de foutcode zelf te wissen met een goedkoop apparaat. Met een beetje geluk treed de storing niet meer op of in ieder geval na de APK.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing