Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De kilometerheffing is van de baan ! Iedereen blij ! Maarrrr hoe komen we nu toch van die file's af ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Laat ze eens beginnen dat geld wat ze wilde besteden aan die kastjes en die hele tam tam eromheen (300.000.000.) gebruiken voor uitbreiding van het wegenet. Dan alle spoorrails asfalteren en alleen maar bussen. Koop van de verkochte treinen gewoon bussen en laat die snel en goed reiden van deur tot deur. Moet met al dat asfalt toch wel mogelijk zijn met voldoende bussen comfortabel te reizen. Ik heb nooitbegrepen waarom treinen naastbussen in zo`n klein landje als nederland. Zogr dat meer mensen een auto kunnen rijden dan wordt het per persoon ook weer goedkoper.
Daarnaast een paar centen bij de benzine en standaard aantal kilometers belasten zogt die veel rijd ook meer betaald.
Veel fileleed onstaat door onderhoud aan het wegennet.
Pomp geld in ontwikkeling (R&D) om dit proces te versnellen
Verhoog de maximum snelheid op de meest linkerbaan en stel een minimumsnelheid in. Je krijgt dan een veel betere doorstroming.
Het is echter allemaal heel complex.
Google maar eens op stromingsleer (alleen mechanica is al lastig)universiteit delft heeft daar een studie in (of gehad).
Maar misschien moet er weer eens een opstaan zoals destijds met het klaverblad, wie weet, ik niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Van die files waren we ook niet afgekomen met de kilometerheffing!

Er zijn een paar opties om van files af te komen:
- Het openbaar vervoer intensiveren en goedkoper maken.
- Op de knelpunten meer snelwegen aanleggen.
- Werktijden veel meer spreiden. B.v. tussen 07:00 en 22:00 uur werken.
- Totale inhaalverbod op vrachtwagens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het fileprobleem ligt niet aan de weg waarop de auto's staan, en ook niet aan de auto's die op die weg staan, maar aan de mensen die in die autootjes zitten. Om de een of andere reden denkt iedereen dat het nodig is op dat moment daar te zijn, om contraproductief diesel of benzine te verstoken.
Als jij van de file verlost wilt zijn, zul je dat zelf moeten doen. Met behulp van het internet kun je op zoek naar een woning dichter bij het werk of naar werk in de buurt van waar je woont. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon normaal rijden en opletten helpt ook al een hoop en jongeren en ouderen boven de 75 jaarlijkse controles
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik ben blij dat dit geldverslindende systeem geen doorgang vindt. Rest je vraag. Het fileprobleem is wel te verminderen, maar ik ben bang niet voor 100% meer op te lossen.
Men praat al meer dan 20 jaar over dit probleem, maar heeft vergeten de nodige maatregelen te nemen. Deze 20 jaar weer inhalen lijkt me een onmogelijke opgave.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vrouwen moeten allemaal eens ophouden met dat gezemel en gewoon thuis het huishouden regelen. Nee, tegenwoordig moeten die vrouwen allemaal werken. Veel files en extra werkeloosheid. Wegwezen, een vrouw hoort thuis en de man hoort te werken. De geemancipeerde vrouw is het probleem van alles...... files, werkeloosheid, scheidingen, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te gaan liften of lifters mee te nemen. Vaak zitten mensen alleen in de auto, dat kan beter. Het is effectiever dan carpoolen (want dan moet je afspreken).

Maar ja, liften we nog wel? Zie: http://www.goeievraag.nl/vraag/lifters.58943
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in Den Haag een geiser storing hebt....komt er een monteur uit Friesland!!!!! om dat te repareren!!!!
Kan het nog gestoorder???
Daar krijg je files van ja...
Laat ieder mens...werk zoeken in zijn eigen woonplaats, als eerste.
Zijn er geen geisers in Friesland die gerepareerd moeten worden? Of krijgen die dan een monteur uit Zoetermeer vandaan? Wereld op zijn kop....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing