Waarom slecht verlichte auto koplampen?
Heb een Fiat Punto, die heeft 'kleine' koplampen, bij donker doe ik de koplampen aan maar de weg wordt slecht tot zeer slecht verlicht. Ligt dit aan de kwaliteit/vorm koplamp of iets anders. Ze zijn niet dof, wel helder.
Toegevoegd na 2 uur:
-Koplampen zijn goed afgesteld.
-Het gaat om de dimlicht die slecht zichtbaar is op wegen.
-Grootlicht is wel lekker zichtbaar maar verboden om continue mee te rijden aangezien er teveel tegenliggers zijn.
- Ik merk wanneer mensen achter mij rijden, ze meer voorlicht geven dan mijn eigen auto. Hun licht barst zo ver vooruit. Dat zie ik op de wegen/asfalt, je merkt echt het verschil.
-Heeft iemand ook ervaring hiermee met deze merk auto en diens koplampen? Of andere merk auto's die hier ook last van hebben?
Toegevoegd na 1 dag:
-Apk paar keer al gedaan en goedgekeurd maar ik merk toch het verschil dat het niet klopt.
Toegevoegd na 1 dag:
-Paar automonteurs gevraagd voor oplossingen maar niemand interesseert zich daarin, werken je weg.
Kan helpen om ge glas van de koplamp te poetsen met speciale koplamp reiniger. Eventueel zelfs polijsten zodat het (plastic) glas weer helder wordt na het weg polijsten van de verweerde laag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.