Hoe heeft men ontdekt van VW fraudeerde met de uitstoot van dieselauto's?
De software was zo ingericht dat de uitstoot werd gereduceerd als er werd getest. Hoe kon men dan toch testen dat bij "normaal" rijden de uitstoot veel groter was?
Ja er wordt op de uitlaat gemeten, maar als auto niet 'rijdt' was uitstoot dus stukken beter (maar zou beroerd rijden).
Verder moet er sowieso een toerentalbegrenzende functie in de motorregeling zitten.
Een betere methode zou zijn volbelast op een rollenbank met waterrem, om de ontwikkelde energie af te voeren. Overigens krijg ik uit nieuwe berichten de indruk dat er niet alleen met diesels is gefraudeerd.
En ook dat deze soort software door toeleveranciers verzorgd wordt, die voor meer automerken werken, en dat insiders verwachten dat dit soort bedrog ook door andere merken toegepast is.
http://www.airliquide-iupcgases.co.uk/images/Engine-Emission-Testing.jpg
Er worden wel meer dingen gemeten, ook op de motor en op elektronica (boord computer) maar uitstoot is nog altijd wat er uit de uitlaat komt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.