Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een auto koop met een barst in de voorruit kan ik die dan laten vervangen door de verzekering wanneer ik hem heb gekocht en verzekerd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (12)

ja dat kan je hebt wel een eigen risico als je dat niet hebt afgekocht
ik heb hetzelfde gehad en ik heb gewoon mijn verzekeing gebeld en die zeiden laten vervangen en wij betalen het op het eigen risico na
je zakt ook niet in je no-claim korting
let wel even op hoe je verzekerd bent ik ben al risk verzekerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een WA-plus of betere dekking hebt, mag dat. Het lijkt een beetje op oplichting van de verzekering, je bent tenslotte alleen verzekerd voor onvoorziene gebeurtenissen, maar dit mag wel. Je verzekering betaalt deze reparatie om hogere kosten bij een geheel kapotte voorruit te voorkomen.

Toegevoegd na 3 dagen:
Je kunt geval ook voorleggen aan je verzekering. Ik ga ervan uit dat ze wel akkoord gaan met reparatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou kunnen, maar het lijkt me verstandiger van de verkoper te eisen dat hij de ruit onder zijn verzekering laat vervangen voordat je de auto koopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou toch eerst even informeren bij de maatschappij waarbij je de auto wil laten verzekeren,ik weet uit ervaring dat ze niet allemaal meewerkend zijn in zo'n geval.
Het beste is inderdaad dat de huidige eigenaar de ruit via zijn verzekering laat vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verzekering merkt het niet en ik geloof ook dat het mag. Alleen.... waarom laat de verkoper het niet doen? Dat lijkt mij veel logischer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is fraude
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel niet. Maar als de barst in het zichtveld zit is de auto niet meer apk waardig en wordt de auto afgekeurd. Dus ik zou het eerst bij de verkoper voorleggen omdat hij een auto verkoopt die gebrekkig is of het moet zo overeengekomen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan, verzekering weet waarschijnlijk niets van de schade en zal dit vergoeden als het in de polis staat. maar ik zou het eerst met de verkopende partij bespreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja , wie zegt er dat die barst er niet spontaan 3 dagen na aankoop in is gekomen , als je gewoon belt en zeg me raam is kapot zonder te zeggen dat het bij aankoop zat is er geen haan die er naar kraait. ;) succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, dit is pure fraude. U wentelt de kosten op deze manier af op Uw medeverzekeringsgebruikers waardoor deze Uw vermeende kosten van Uw defecte ruit voorgeschoteld krijgen in hun premie. Dit past niet binnen mijn normbesef. Kennenlijk houden anderen er andere normen en waarden opna. Dat is ter hunner competentie.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook een tatal loss auto zou je dan kunnen aanschaffen en vervolgens bij je verzekering claimen dat je hem zelf total loss hebt gereden. In mijn ogen blijft het pure fraude!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het?
JA

Mag het?
NEE.

Als je eerlijk bent en zegt dat het al gescheurd was bij aankoop krijg je de gehele ruit gewoon voor eigen kosten.

Zeg je tegen de verzekering dat het pas gebeurd is toen je rondreed. Tja dan krijg je hem vergoed.

Echter is het wel zo dat je dan eigenlijk andere verzekerden en jezelf een "oor aan naait".
Als mensen dit doen kost het de verzekering een hoop geld. En als de verzekering moet uitkeren maken ze minder winst. Logische reactie hierop is dus dat de premies omhoog gaan omdat de verzekering winst wil blijven maken.

Als we dus met ze allen zo blijven frauderen gaan we ook steeds meer betalen. En tref je dus ook de eerlijke mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij niet want die schade is niet gebeurd toen jij hem in je bezit had. Je kunt het dus ook niet claimen bij je eigen verzekering. Je zal het zelf moeten betalen want ik neem aan dat je deze schade mee hebt genomen in het onderhandelen over de prijs. Zo niet, volgende keer beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing