wat gebeurt er alsd de tegenpartij geen schadeformulier opstuurt?
Ik heb laatst een aanrijding gehad met een snorfiets, welke mij geen voorrang gaf terwijl ik van rechts kwam.
hier is een ambulance en politie bij geweest, schadeformulieren zijn ingevuld. Er was letsel, maar alleen bij de tegenpartij.
Ik heb netjes de achterkant ingevuld en opgestuurd. Nu kreeg ik bericht van de verzekering van de tegenpartij dat ze contact met me op wilde nemen, zo gezegd zo gedaan.
ze vroegen me naar mijn letselrekening, welke ik (gelukkig) niet had. Verder werd er gezegd dat de tegenpartij het schadeformulier nog NIET had ingestuurd.
Voordat ze deze hebben kunnen ze niet uitkeren (?) zeggen ze.
Nu is dit ongeluk gebeurd in een lease-auto en is alle schade gewoon gerepareerd zonder er ooit een rekening van te hebben gezien, maar het gaat om het principe.
Met andere woorden, als de tegenpartij geen formulier instuurt, ben ik dan aansprakelijk of zij?
En wie betaald de rekening voor politie en ambulance?
Ik heb verschillende getuigenverklaringen (ongeveer 8) die mij als onschuldige aanwezen, waarvan 3 passagiers van mij. Ik heb er niet zoveel zin in dat de schade op mij verhaald wordt terwijl ik niet schuldig ben.
b.v.d.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.