Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het met een 2e auto qua schadevrije jaren?

Ik heb een nieuwe auto gekocht maar mijn oude nog niet verkocht. Ik wil mijn nieuwe auto bij een andere verzekering onderbrengen. Ik kan daar nu niet mijn schadevrije jaren invullen omdat mijn oude auto die nog niet verkocht is nog verzekerd is. Kunnen mijn schadevrije jaren nog toegevoegd worden aan mijn nieuwe verzekering (en dus de korting) als ik mijn nieuwe auto verkocht heb en dus mijn schadevrije jaren vrijgegeven worden?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb een nieuwe auto gekocht maar mijn oude nog niet verkocht. Ik wil mijn nieuwe auto bij een andere verzekering onderbrengen. Ik kan daar nu niet mijn schadevrije jaren invullen omdat mijn oude auto die nog niet verkocht is nog verzekerd is. Kunnen mijn schadevrije jaren nog toegevoegd worden aan mijn nieuwe verzekering (en dus de korting) als ik mijn oude auto verkocht heb en dus mijn schadevrije jaren vrijgegeven worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Zodra je de oude verzekering stopt worden je schadevrije jaren gemeld bij roy-data. Dit is je oude verzekering verplicht om te doen. Vervolgens wordt dit doorgegeven aan je nieuwe verzekering gemeld en wordt de premie herzien aan de hand van je schadevrije jaren.

In de bron staat niet letterlijk dat dit zo gebeurd, maar wel wat voor systeem het is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing