Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het met een 2e auto qua schadevrije jaren?

Ik heb een nieuwe auto gekocht maar mijn oude nog niet verkocht. Ik wil mijn nieuwe auto bij een andere verzekering onderbrengen. Ik kan daar nu niet mijn schadevrije jaren invullen omdat mijn oude auto die nog niet verkocht is nog verzekerd is. Kunnen mijn schadevrije jaren nog toegevoegd worden aan mijn nieuwe verzekering (en dus de korting) als ik mijn nieuwe auto verkocht heb en dus mijn schadevrije jaren vrijgegeven worden?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb een nieuwe auto gekocht maar mijn oude nog niet verkocht. Ik wil mijn nieuwe auto bij een andere verzekering onderbrengen. Ik kan daar nu niet mijn schadevrije jaren invullen omdat mijn oude auto die nog niet verkocht is nog verzekerd is. Kunnen mijn schadevrije jaren nog toegevoegd worden aan mijn nieuwe verzekering (en dus de korting) als ik mijn oude auto verkocht heb en dus mijn schadevrije jaren vrijgegeven worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
803

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zodra je de oude verzekering stopt worden je schadevrije jaren gemeld bij roy-data. Dit is je oude verzekering verplicht om te doen. Vervolgens wordt dit doorgegeven aan je nieuwe verzekering gemeld en wordt de premie herzien aan de hand van je schadevrije jaren.

In de bron staat niet letterlijk dat dit zo gebeurd, maar wel wat voor systeem het is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus ik betaal voor de nieuwe auto eerst de premie bij 0 schadevrije jaren, en zodra mijn oude verzekering is opgezegd en de schadevrije jaren zijn doorgegeven in roy-data, dan zal mijn nieuwe verzekering zijn premie aanpassen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad. Ik dacht ook dat het dan met terugwerkende kracht ingaat, dus dat je het teveel betaalde weer terug krijgt. Maar dat weet ik niet helemaal 100% zeker. Dat zou je dan nog even na kunnen vragen, of misschien weet een andere goeievraag gebruiker dat!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding