Hoe werkt garantie bij een defect, nieuw geleverd, onderdeel aan je auto?
Mijn stuurhuis is nieuw maar blijkt defect. De importeur wilde de auto zien om zelf te kunnen bepalen of het onderdeel wel defect was. De auto hebben ze gezien en onderzocht (zij kregen het stuurhuis ook niet werkend) maar ze vinden dat de fabrikant nu het stuurhuis nog eens moet testen voordat ze een nieuwe geven.
Mij lijkt dat ze hier een intern probleem bij mij op mij bord willen schuiven.
Hoe onderneem ik hiertegen actie? Meteen mijn advocaat een brief laten typen of via een ander consumentenkanaal?
Ik ben dit gedoe meer dan zat, al die spelletjes om maar onder garantie uit te komen. Als consument schijn je rechten te hebben, buiten alleen de plichten.
Ze hebben de auto volledig mogen onderzoeken en dat vind ik genoeg van mijn kant.
De uitkomst was ook dat er iets niet goed mee is, gaf de monteur daar zelf, na enig aandringen ook aan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.