Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ID en rijbewijs per mail sturen om een auto te huren. Wel of niet doen?

Om enigszins voordelig (20 euro) een auto te kunnen huren voor 1 dag volgende week heb ik mij daarnet online aangemeld bij Snappcar. Zij vragen bij het registreren om een kopie van mijn ID en rijbewijs te sturen. Ik vraag mij nu af of dit verstandig is i.v.m. eventuele identiteitsfraude.
Op internet vind ik dat áls je je ID via internet stuurt, het aangeraden wordt om je BSN door te strepen en ook je pasfoto.
Graag hoor ik jullie mening en bij voorbaat dank.

Toegevoegd na 2 dagen:
Bedankt voor de reacties en tips.
Probleem opgelost! Een buurman heeft aangeboden met mij mee te gaan tegen vergoeding van de benzine. Ben helemaal blij. Geen reactie gehad op mijn mail naar Snappcar en uitschrijven lijkt ook een klus. Moet per email, ongeldig email adres, verwijzing naar een contactformulier wat ook niet beschikbaar is dus maar een ander email adres geprobeerd. Geen aanrader lijkt mij. Gelukkig mijn gegevens niet gestuurd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Altijd zorgen dat het duidelijk is dat het een kopie betreft. Zoals je zelf al aan geeft sofi doorstrepen. Maar zet er bv ook bij , door de afbeelding heen, "kopie om auto te huren op datum n februari 2015"
Maakt dat die kopie veel moeilijker te misbruiken is en zorg ook dat ze daardoor het rijbewijs niet meer met fotoshop in orginele staat te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sowieso doorstrepen Van je Bsn nummer. Ik zou toch persoonlijk langstaart of je auto bij boren huren waar je maar 14.50 per dag betaalt en je zeker weet dat dat het goed is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing