Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

het stoplicht sprong op oranje.ik kon niet meer remmen. van de schrik trapte ik op de rem maar ik reed wel door. krijg ik een boete?

net toen ik eronder door reed was het stoplicht rood. krijg ik een boete? Hier staat een flitspaal. Ik ging rechtsaf. Flitst die dit ook?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Als het verkeerslicht op rood springt, meen ik dat het nog een paar seconden duurt vooraleer het flitst. Vermoedelijk dus geen boete...

Ik begrijp je heel goed, want ik heb hetzelfde gevoel wanneer mij dit overkomt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi.
Het is heel simpel, als het verkeerslicht op oranje springt, en je kan redelijkerwijs niet meer op tijd stoppen, dan is het de bedoeling dat je doorrrijd. Dat is juist het hele idee van een oranje kleur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kon dus zien dat het licht op rood sprong, wel,op de rem trapte maar toch doorreed tenminste dat begrijp ik? Dan zou ik toch wat geld apart houden, de kans is er dat de bekeuring in de bus valt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is geen vaste tijd dat een verkeerslicht op oranje blijft, voordat het op rood springt.
Hoeveel seconde het duurt vóór rood is afhankelijk van de weg. Het is ingesteld dat je, met in acht nemen van de maximum snelheid, voldoende tijd hebt om te stoppen.
De flitspalen gaan op gevaarlijke punten snel flitsen.
Ben je geflitst?
De flitser maakt 2 foto's. Stond je stil net achter de streep dan zul je geen bekeuring krijgen. De 2e foto geeft aan dat je niet meer reed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing