Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kilometer teller auto.?

Geeft de teller over de hele wereld kilometers aan of zijn het in amerika bijv mijlen die de teller aangeeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Toen ik in Ierland in een huurauto reed zat daar een kilometerteller in met een grote cirkel met mijlen en een kleine cirkel met kilometers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoord:
Minstens een mijlen teller en een km teller. Wettelijk is een mijl geen lengtemaat meer, maar mensen gebruiken vanwege het feit, dat ze moeite hebben zich aan te passen, nog veelal de mijl als lengtemaat.

Anekdotes:
In mijn jonge jaren gebruikte men nog vaak de el als lengtemaat.

In Frankrijk moet je erg oppassen, want daar gebruikt men in de huizenhandel op het platteland even vaak de oude Franc, de nieuwe Franc als de Euro.
Oude en nieuw francs worden gewoon aangegeven met Franc. Aan het getal moet de gebruiker weten waarvan sprake is.

Er gaat een bekend grapje over Prins Bernard die met Prins Philip van de UK in zijn auto reed. Bernard zei bewust ik rijd nu 140, hij noemde niet km/uur, waarop Philip dacht dat ze 140 miles/hr reden. De goede man wilde het voertuig onmiddellijk verlaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ghe, Bernard toch!
toevallig gisteren nog gezien toen ik bij een garage was,een km teller met mijlen.ik hoorde ze berekenen hoeveel km er nu was gereden,dit moest worden berekend vanaf de km stand in mijlen ivm service beurten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord is eigenlijk heel simpel. Een kilometerteller geeft de snelheid in kilometers aan en het verreden aantal kilometers in kilometers. Een mijlenteller geeft de snelheid en afstand weer in mijlen. Vaak heeft de mijlenteller ook een meelopende verdeling in km's, maar het blijft een mijlenteller, dus alles in mijlen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding