Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nadelen van auto met stuur aan rechterkant?

Kan maar 1 iets bedenken en dat is inhalen.

maar welke nadelen zijn er nog zoal?

pedalen ook anders?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Bijvoorbeeld een kaartje uit het automaat halen als je bij de parkeergarage komt of eten halen als je langsgaat bij de mcdrive ofzo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste nadelen zijn er alleen bij landen met rechts verkeer.

Onhandig (ongeacht de verkeersrichting) lijkt me het schakelen. Je moet de versnellingspook met de linkerhand bedienen. Of de verschillende standen ook in een andere volgorde in de bak zitten, weet ik niet.
Computoon
10 jaar geleden
Het grootste nadeel van een auto met het stuur rechts (en rechts rijden), is dat je minder overzicht hebt op de weg. Met name op kruisingen heb je slecht zicht omdat je verder weg van het midden van de weg zit.
Links schakelen kan je aan wennen.
10 jaar geleden
De verlichting ( koplampen) is foutief. Binnenspiegel moet versteld worden. De restwaarde is minder. Alleen handig als je veel naar Engeland gaat!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb net een paar weken met een Engelse Rolls-Royce gereden.
Grootste probleem zoals hierboven al aangehaald: overzicht over de weg bij kruisingen en bij inhalen. En de betaalautomaten aan de péage of parking. (normaal heb je bij je Rolls wel een extra chauffeur die dat regelt..)
Koplampen moeten worden afgeregeld voor rechts verkeer.
Verder went het wel heel snel al vergat ik wel eens dat ik rechts moest instappen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pedalen zijn gelijk, schakelpatroon ook. Het is even wennen met links schakelen, of met links starten, soms zijn knipperlicht en ruitenwisser verwisseld. Ook weer een kwestie van wennen

Nadelen:
Overzicht (denk aan parkeren langs de weg) kaartjes uit een automaat trekken (parkeren, tol), McDrive etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, voor de verlichting kon je vrierg sticker krijgen om de koplampen af te plakken. Ik weet niet of dit. Og steeds kan/mag. Anders aftsellen dus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing