Hoe demonteer ik deze slangkoppeling stuurbekrachtiging celica ST162?
Het vreemde is: de hele samestenlling draait nu wel maar niet de plugmoer t.o.v. de het uiteinde van de slang. Is deze op de een of andere manier extra geborgt of zo? Feit is wel dat ik er heel slecht bij kan en de steeksleutel 22 staat dat iets scheef op bout.. P.s Ik benader het geleel van onder de motorkap.. Het is een 2.0 GT uit 1987 met 3SGE motor
Het gaat om slang nr 450 van de expoled view tekening en de aansluitzijde van de pomp
Toegevoegd na 2 dagen:
Het is me nog steeds niet gelukt. Ik heb het juiste gereedschap. Steeksleutel 24 op het onderste deel en boven ringsleutel op de slangplug... ik oefen erg veel kracht uit maar geeft geen krimp.. ik heb de slang in de aansluitbocht doorgezaagt om meer ruimte te verkrijgen of zelfs het geheel er uit te kunnen draaien maar daar is te weinig ruimte voor rond te bout .Het overgebleven stukje loopt aan op de behuizing pomp :-(
Toegevoegd na 2 dagen:
ps ik heb een nieuwe foto gemaakt van huidige situatie
Feit is wel dat ik er heel slecht bij kan en dat de steeksleutel 22 iets scheef op de bout staat.
P.S.: Ik benader het geheel van onder de motorkap. Het is een 2.0 GT uit 1987 met 3SGE motor Het gaat om slang nr 450 van de exploded view tekening aan de aansluitzijde op de pomp.” Als je het hier mee eens bent (of nadat je de tekst verder aangepast hebt), dan weten we tenminste waar we over praten. Edraket stelt in zijn antwoord dat het los krijgen van de bout tot gevolg zou moeten hebben dat de slangkoppeling los komt. Dan zou de vraag helemaal niet gesteld zijn. Het probleem lijkt me dat bout en slangkoppeling dus alleen maar samen een klein stukje bewogen kunnen worden. Daardoor kan VS ‘Bluebird’ de bout niet verder losdraaien. Zo begrijp ik de vraagstelling. Nu de oplossing nog ... misschien is dit zelfs méér dan "rocket science" dan, beste Edraket? ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.