Betaalt de wa verz schade aan een ander voertuig uit die jij maakt op de Nurburgring?
Ik kan de juiste categorie voor deze vraag niet vinden.
De situatie zit zo.
Mijn broer heeft vanmorgen zijn auto total loss gereden op de Nurburgring. Helaas heeft hij hierbij de auto van zijn vriend geraakt. En schade veroorzaakt aan de ring.
Hij heeft €1935 aan de Nurburgring moeten betalen. Zijn auto wordt gedemonteerd en de auto van zijn vriend moet gerepareerd worden. De auto van zijn vriend word op dit moment naar Nederland gebracht.
Mijn vraag is dus, of de wa verzekering van mijn broer de schade betaald aan de auto van zijn vriend en eventueel de schade aan de Nurburgring.
Er zijn geen gewonden gevallen overigens.
Toegevoegd na 4 dagen:
Ik stel deze vraag omdat de WA verzekering die mijn broer heeft ALS ENIGE verzekering geen uitzonderingsclausule heeft op het gebied van racen met je auto. Behalve voor officiële wedstrijden en dat was hier niet het geval.
Daarnaast is de Nurburgring geen gesloten circuit tijdens de touristenfahrten (zoals de dag dat mijn broer daar was) gelden daar de normale Duitse verkeersregels. Ook heeft hij niet harder gereden dan 130. Dat is ook uit het politierapport gebleken.
De uitzonderingen en hoe andere verzekeringen het in hun polis hebben staan heb ik al gepost in de reacties onder franzmeersdonk's antwoord, maar ik zet ze ook nog even in de algemene reacties onder deze vraag.