Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met deze auto naar Kroatie en terug?

Wij hebben voor E750,- een Opel Vectra uit 1999 gekocht van een particulier met 210000 op de teller. De auto heeft APK.
De auto rijdt goed maar ik weet niet 100% zeker of de auto een totale afstand van 5000 zonder onderhoud vooraf kan rijden. Het budget is op.
De banden heb ik vernieuwd, de uitlaat lekt niet en de handremkabels zijn vervangen.
Alleen als ik in z'n vrij gas geef dan gaat hij uit zichzelf heel veel toeren maken. Dit is het enige waar ik mij zorgen om maak. De vloeistoffen zijn voldoende en de distributieriem is 50000 km geleden vervangen? Wat denken jullie, gaat dit lukken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Of je Kroatie haalt - en terug - kan ik niet zeggen. Misschien wel, misschien niet. 100% zekerheid heb je nooit met een tweedehands auto, ook niet als 'ie maar 5 jaar oud is en 5000 euro heeft gekost. Er is maar 1 manier om er echt achter te komen: gaan. Bereid je wel voor: neem gevarendriehoek en veiligheidshesjes mee, voor als je toch stil komt te staan. Kijk op de site van de anwb wat in welk land verplicht is om bij je te hebben. Neem een goed duits woordenboek mee. Krijg je met een duitse garage te maken, dan kun je nog wat communiceren. En verpak je bagage in rugzakken, niet in grote koffers of los in de auto. Moet je dan toch met de trein of liftend terug naar huis, dan kun je tenminste je spullen meenemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Moeilijk te zeggen van hier uit, maar in principe zou het moeten lukken. Neem voor de zekerheid een kannetje koelvloeistof mee en een liter motorolie.
jc54
10 jaar geleden
Lijkt er op dat je choke open blijft staan, dat merk je in z'n vrij. Denk dat deze auto geen handmatige choke meer heeft, maar bij een koude start kan deze langer open blijven staan en bij een defect of slijtage constant. Dat is vooral hinderlijk en kost je meer benzine.. Misschien is dit een kleinigheidje en valt het snel te verhelpen. Een korte vraag bij de garage kost je mogelijk niets en kan je wel wat meer zekerheid geven..

Toegevoegd na 1 minuut:
Een automatische choke bedoel ik dan...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing