Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wij willen een nieuwe KLEINE auto kopen. Ik kan slecht in en uit stappen. Welke auto zou geschikt zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
7.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik wil de jaar ook een soortgelijke auto kopen als dat jij zoekt. Ook v.w.b. het moeilijke in en uit stappen.
In het segment kleine auto's is momenteel zoveel keuze, dat het gewoon moeilijk wordt om een keuze te maken.
Gezien je probleem, zou ik er in ieder geval op letten dat je een auto neemt met een hoge instap (zodat je niet te veel hoeft te bukken bij het in en uitstappen) en waarvan de bestuurdersstoel ook nog eens in hoogte verstelbaar is. In dat laatste geval er ook even op letten dat je het stuur in hoogte en laagte kunt verstellen, anders kom je klem te zitten.
Een paar voorbeelden:

Toyota Yaris
Peugeot 207
Ford Fiesta
Opel Corsa
Kia Venga

Zoek je het nog kleiner (of goedkoper), dan kunnen de volgende een alternatief zijn:

Fiat Panda
Opel Agila
Kia Piccanto
Dacia Sandero

Succes ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

de Hyundai Atos! klein, goedkoop en hoge instap. Ideaal autootje!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijg a.s. vrijdag mijn nieuwe solid white Kia Venga.
Wij zijn verwende moeilijke in- en uitstappers. We hebben altijd in bestelbusjes en in Peugeot Partners gereden.

We zijn eerst bij de nieuwe Peugeots gaan kijken, maar de nieuwe 308 voelde niet lekker aan.
Toen wij echt een nieuwe auto wilde, hebben wij eerst gekeken bij VW. Weinig auto waren geschikt en de VW Polo blue motion had een levertijd van een jaar.voor een 3-deurs uitvoering. De 5-deurs uitvoering zat niet lekker.

Naast de VW dealer is de KIA dealer gevestigd in Amsterdam Noord, en daar zijn we binnengewandeld. De Picanto zat prima maar was iets te eenvoudig, de Kia Soul was goed, maar iets te alternatief en daar zijn wij te oud voor. De Kia Venga was perfect in alle opzichten. Wij verheugen ons op a.s. vrijdag. 7 jaar echte garantie zegt iets over de kwaliteit. De Kia Venga is een auto die is ontworpen en gemaakt in Europa, ewaarmee ik niet zou willen zeggen dat het verkeerd zou zijn als hij in Korea zou zijn geproduceerd.

Website: www.Kia.nl (ook om een dealer te vinden)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net zelf een Toyota Yaris gekocht en de instap in hoger, stoel kun je ook hoger zetten, goede instap als je moeite hebt met een lage instap!

Toegevoegd na 38 minuten:
Wat mij opviel bij deze Toyota is dat je veel ruimte houdt tussen stuur en stoel, ook al heb je de stoel op de hoogste stand. Daarnaast heeft het een ecosysteem (zullen meer auto's hebben), gaat uit als je stil staat en vanzelf weer aan als je de koppeling intrapt. Super zuinig en zoals vele zuinige auto's; belastingvrij op weg!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeanette, voor mij is dit het beste antwoord!
Heb dezelfde ervaring met deze auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel, Ook geen wegenbelasting, dat is een leuke bijkomstigheid! Super zuinige auto!
Probeer de Polo Blue Motion die binnenkort in Nederland komt. Deze heeft in hoogte verstelbare sturen en is daarnaast een ontzettend zuinige auto (rijdt 1 op 30), je betaald geen wegenbelasting en geen BPM.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar wel minimaal een jaar levertijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan waar je hem haalt. Ik heb hem 15 maart besteld en krijg hem eind mei.
Er zijn namelijk dealers die de wagen direct in Duitsland besteld hebben, in plaats van via PON-holding.
De daihatsu cuore, geen wegenbelasting, ontzettend zuinig, de deuren kunnen 90 graden open (ook achter) verschuifbare bank, dus ook achter kun je prima als volwassene zitten zonder met je hoofd het dak te raken en perfecte comfortabele stoelen. Een aanrader.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn al veel goede auto's genoemd, maar kijk ook even naar een Suzuki Splash. Het is een leuke auto die prima rijdt en suzuki en suzuki heeft een goede naam als het om betrouwbaarheid gaat.

Een Hyundai I10 is een voordelig alternatief.
(Lees meer...)
paulus811
14 jaar geleden
Er zijn heel veel autos geschikt, zoals je leest hierboven, maar vaak heeft een 2/3 deurs model een bredere instap (bredere deur) dan een 4/5 deurs model.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Toyota Yaris zeer geschikt. Ik zou er zeker op letten dat er ABS in zit. Ook als je een ander merk aoto kiest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding