Accu auto blijft leeglopen, wat kan het zijn?
Ik heb een oude Daihatsu Cuore uit 96. De dynamo is minder dan een jaar geleden vervangen en accu iets langer dan een jaar geleden. Toch blijft hij telkens leeglopen. Ik ben bang dat mijn auto ergens "kortsluiting" maakt aangezien mijn remlichten achter ook regelmatig aan blijven terwijl mijn auto uit is en alle lichten etc. verder ook uit staan.
Tegenwoordig loop ik een rondje om mijn auto heen om te kijken of alles wel echt uit is, is dit niet het geval dan moet ik nogmaals de rem intrappen en dan zijn ze wel uit. Radio gaat tegelijk met de auto uit dus deze kan het ook niet zijn, nu heb ik gisteren mijn auto met de startkabels weer aangekregen en een stuk gereden (wat ik altijd doe als de accu weer leeg is geweest) en toch startte hij weer niet vanmorgen, weer de startkabels eraan gehangen. Ik weet nu al dat ik weer hulp nodig heb vanmiddag om thuis te komen uit mijn werk, maar ik kan hier niet mee door blijven gaan.
Helaas zit ik even krap dus na laten kijken is echt mijn laatste optie. Kan het zijn dat er ergens iets mis is met de bedrading bij mijn achterlichten en het daar door komt?
Alvast heel erg bedankt voor alle reacties.
Ps. ik heb al een tijd ook dat als ik vergeten ben mijn rondje om de auto te doen en mijn lichten maar een minuutje (hooguit) aan laat staan of als ik mijn gevarenlichten aan heb staan kort dat ik al niet meer weg kom/ hij al niet meer wil starten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.