Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar kan je je autorijbewijs halen voor 1000 euro of minder?

in de buurt van den haag

Toegevoegd na 1 uur:
ik kan rijden, moet ik dan nog lessen krijgen of kan ik examen doen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan me van vroeger herinneren dat het rijlessen nemen bij de ANWB heel voordelig was. Ik zie dat het nog steeds mogelijk is, maar kan zo snel geen prijzen zien. Probeer daar eens te informeren. https://www.anwb.nl/auto/rijbewijs/autorijlessen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Serieus Almighty? In mijn tijd waren ze juist ongeveer het duurst volgens mij. Zou een goede ontwikkeling zijn in elk geval :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry JanLast, nu je het zegt zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Het rijbewijs halen bij de ANWB gaf geloof ik bijna de zekerheid dat je niet kon zakken. Maar de vraagsteller kan het natuurlijk altijd even navragen. Kleine moeite.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

heel simpel, niet!

gemiddeld auto rijbewijs als je er aanleg voor hebt, en dan moet je zelfs nog geluk hebben, 1350-1500 euro
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is geen minimum aantal aan rijlessen die je moet volgen, voordat je rijexamen mag doen. Echter, alleen een geregistreerde rijschool kan jou aanmelden voor een examen en de kans is klein dat deze jou gaat aanmelden voor een rijexamen terwijl je er nog helemaal niet klaar voor bent. Een les kost al gauw tussen de €40 en de €60. Bij ongeveer 20 lessen zit je al aan de €1000. Dan heb je nog geeneens het examen gedaan, laat staan als je nog een tussentijdse toets wilt doen of een keer zakt.
Kortom, het is bijna niet mogelijk danwel niet mogelijk. Mits je een prijs wint waarbij je gratis je rijlessen en rijexamen mag doen of deze door een ander betaald wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hangt er van af hoe goed je al rijdt en hoe goed je de theorie beheerst. Dat zal een rijschool moeten beoordelen, want alleen dié kan het rijexamen aanvragen.
Afhankelijk daarvan zal je met een paar bijspijkerlessen of pas na een (flink) aantal lessen kunnen opgaan voor het examen. In het laatste geval zit je al snel boven de 1000 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het belangrijkste is dat een goede rijopleiding een investering in je eigen veiligheid is. Kijk daarom niet alleen naar de prijs, want zoals andere al aangeven, veelal beginnen de lesprijzen bij 40 a 60 euro per uur.

Neem bij het vergelijk van rijscholen bij jou in de buurt naast de prijs ook de slagingskans, mogelijkheid tot tussentijdse toets, de rijschool locatie en ervaringen van andere mee. De rijschool locatie is belangrijk omdat je niet bij elke les eerst het zelfde stuk hetzelfde wilt rijden.

Een tip, vergelijk rijscholen eens online door te googlen op: of bekijk eens de website voor het vergelijken van rijscholen: www.rijschoolregister.nl. Daarnaast staat op deze website nog meer informatie waarbij je op moet letten bij het zoeken van een rijschool.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding