Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik 3 keer beboet worden voor hetzelfde feit of hetzelfde punt?

Ik ben vorig weekend naar Nijmegen geweest, dit is voor mij een compleet onbekende stad. Ik ben 4 keer langs hetzelfde punt gereden met de veronderstelling dat ik hier 60 mocht. Ik ben 3 keer beboet, voor 58, 59 en 61 km/h in een tijdsbestek van 3 uur. Kan ik hier bezwaar tegen maken? Bedoel het feit dat ik te hard reed neem ik ter harte de boete is terecht maar 3 keer in 3 uur vind ik toch wel een beetje te veel van het goede.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Bezwaar indienen mag altijd maar ik geef je zeer weinig hopen. De overtreding is meerdere keren begaan, dan krijg je geen 'korting'...
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Duur leergeld, maar je hebt het toch zelf gedaan. Niet goed opgelet, anders had je geweten dat je daar maar 50 mag. Trouwens, als het is zoals je beschrijft, is het niet drie keer hetzelfde feit, maar zijn het drie afzonderlijke overtredingen.
jc54
11 jaar geleden
Dat mag want het zijn drie verschillende bekeuringen omdat je drie keer (elke keer op een ander moment) te hard hebt gereden.

(Anders zou het wel makkelijk zijn, smorgens eventjes langs snelheidscamera racen
en dan de hele dag niet meer op je snelheidsmeter kijken.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing