mogen je 3 half jaar contracten omgezet worden naar jaar?
Mag je baas contracten veranderen?
Ik heb de afgelopen periodes half jaar contracten gehad, 3 X al.
Na 3X een contract moet je in dienst of tijdelijk weg toch?
Maar wat als je na 3 half jaar contracten te horen krijgt dat hij je half jaar contracten wilt veranderen in jaar contracten....? Nu heb ik dus 2 X 1 jaar contract in plaats van 3 halve. Heeft hij hier recht op of is hij nu fout bezig geweest?
Gekozen blijft gekozen . Ik zet het neer als reactie omdat ik geen bron heb. Ooit vertelde een leraar dat zo
Het was zo dat je een contract maximaal 3x mocht verlengen voordat je een vast contract moest krijgen. Veel mensen werden dan ook ontslagen na het derde tijdelijke contract ("ontslagen", contract werd niet verlengd).
Bij tijdelijk weg, moet je volgens mij 3 maanden weg zijn voordat je weer opnieuw aangenomen kan en mag worden. Bij een contract (individuele arbeidsovereenkomst) kan deze aangepast worden mits beide partijen daar mee instemmen.
Nu is dit iets anders, het gaat over contracten die in het verleden gemaakt en verlopen zijn. Dus juridisch kan het volgens mij eigenlijk niet...
Aan de andere kant, is dit waarschijnlijk de manier om nog sowieso een half jaar langer te mogen blijven. Dus als dat de manier is, en je vindt het daar leuk, zou ik er zelf niet direct een groot probleem van maken. Wellicht dat er daarna nog de mogelijkheid is voor een derde jaarcontract. Is altijd mooi mee genomen.
Ik zie ook niet zo direct dat het gevolgen heeft voor pensioen e.d., maar dat hangt ook af van de sector en de (mogelijke) CAO die je hebt.
Want hoor al in dienst te zijn na me 3 contracten... Maar omdat hij ze veranderd heeft heb ik geen 3 contracten meer maar is me 2e nu afgelopen.
Hij zei al dat ik me ouwe maar moest weg gooien maar die heb ik nog steeds liggen.
Vergeten je te omslaan in de vorige en laatste verlening.
Stilzwijgend verlengd is dat dus.
Dus gewoon vast contract binnen.
Heb ik ook eens gehad bij ah.
Maar ik kreeg echt gelijk hoor. Anders wat de vorige al zei vakbond ofzo en heb je die niet de UWV kan je ook wel eens helpen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.