Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wilt mijn auto niet in de ochtend starten?

Mijn auto start wel in de middag en avond, maar zodra ik hem sochtends wil opstarten dan lukt dat niet meer. Ik heb alles gecontroleerd en heb het zelfs laten maken bij een garage, maar het probleem blijft?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
15.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laat de accu is door meten waarschijnlijk is deze niet meer goed
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Garantie op reparatie garage? (Lijkt niet geholpen te hebben.)
Verder vermoed ik ook wat hier verder staat...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om welke wagen gaat het?
Diesel of benzine?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Je kan ook de accu eruit halen, deze 24 uur aan een lader hangen en dan eens kijken of het nog steeds zo is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Omdat je accu slecht is en het 's ochtends kouder is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
s'Ochtends niet willen starten, kan verschillende oorzaken hebben en je geeft te weinig informatie om hier een zinnig antwoord op te geven (symptomen, benzine / diesel / lpg, injectie, wat is er 'gemaakt' ??).
Het kan zijn dat je accu aan vervanging toe is. Dat zou duidelijk te horen moeten zijn aan het langza(a)m(er) draaien van de startmotor bij koudere temperaturen en/of na een tijd stil gestaan te hebben.
Vochtproblemen zijn veelal de oorzaak van slechte ochtend starters. Verdeelkap en bougiekabels vervangen kan hier de oplossing zijn, als het een benzinemotor betreft.
Complexer wordt het als er temperatuursensoren, LMM en/of de koudstart injector kuren vertoont.
Nog lastiger te analyzeren is de evt. aanzuiging van zgn. 'valse' lucht. Diagnose apparatuur van een garagebedrijf en een 'monteur' die niet verder kijkt dan het laptopscherm zal de CO2 waarde wel netjes afstellen, maar vanwege de valse lucht is zo'n motor bij lage temperaturen heel lastig te starten omdat de werkelijke oorzaak niet verholpen wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Graag uw advies mbt mijn vraag " storing laden accu, oorzaken "... Alvast bedankt

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding