Wie kan mij het remmen en stoppen met een auto stap voor stap uitleggen? en ook hoe je verder moet rijden?
Sinds kort heb ik rijlessen, en ondanks het vele oefenen blijf ik moeite houden met afremmen en stoppen. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe dit moet en ook hoe je vervolgens na het afremmen/stoppen weer verder rijdt, want bij mij slaat dan soms de motor af.
Alvast Bedankt!
een uur rijles is erg duur, je bent zenuwachtig, er komt een heleboel tegelijk op je af. Als je dan thuis rustig na kan lezen en "alsof" oefenen als je gewoon op een stoel zit, komt dat de rust tijdens de les zeer ten goede.
Zo had ik erg last van het tegelijk praten met de instructeur en opletten. Ik ben iemand die dingen stap voor stap aanleert, maar dat wist ik toen helaas nog niet. Als hij mij eerst de auto aan had geleerd en daarna pas het "multitasken" door te kletsen, had ik het sneller geleerd.
Net als de reactie van de bovenstaande mensen, vraag het je rij-instructeur. Als deze je het nog niet wil leren vraag dan de reden. Anyway ik geef je even een link naar een filmpje waarin iemand je uitlegt hoe je moet koppelen:
http://www.youtube.com/watch?v=B59-pWSPoZU tis allemaal wel in het engels maar ga der vanuit dat je dat wel een beetje begrijpt. Als je alleen wilt oefenen doe dit dan op een afgesloten terrein, en anders bij je rij-instructeur !!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.