Kan ik mijn auto nog registreren per 2014 ?
Goede morgen,
Mijn schoonzus (65+)is sinds 6 weken weduwe en omdat ze al jaren niet meer in de schakel auto van haar man had gereden, vroeg ze mij om die te verkopen en een nieuwe kleine voor haar te zoeken.
Dat heb ik gedaan en we kwamen uit bij een gloed nieuwe Peugeot 107 active waar peugeot nu een leuke extra premie inruil actie mee heeft . Afgelopen zaterdag 7-12-2013 ben ik met haar en haar zoon naar de Peugeot dealer gegaan om een proefrit te maken . De auto beviel haar en we hadden aansluitend een aankoop gesprek met de eigenaar. Hij heeft ons een leuk aanbod gedaan van 10.800 € voor de nieuwe auto na aftrek inruil premie. Ik verzocht hem om de auto dan wel pas per 2-1-2014 op naam te registreren. Dat kon volgens de Dealer echter niet want dan moest mijn schoonzus 600€ meer gaan betalen omdat volgens zijn zeggen de Bpm per 1-1 verhoogd ging worden.
Dat verhaal gelovende, is besloten de auto te kopen en af te nemen dit jaar.
Thuis gekomen ben ik toch nog even gaan googelen op de Bpm regeling en ontdekte dat er een overgangsregeling is en dat men tot 28-2-2014 de auto kan registreren met betaling van de Bpm uit 2013.
Natuurlijk voelde wij ons door de dealer voor de gek gehouden en ik heb hem een mail gestuurd waarin ik hem wees op wat ik vond op internet en alsnog verzocht de auto in 2014 op naam te zetten. Ook wees ik hem er op dat dit blijkbaar voor Peugeot geen probleem was wijzend op hun disclaimer.
Wordt vervolgd..
Toegevoegd na 9 minuten:
Na reactie
Toegevoegd na 1 dag:
lees alles!
Om te antwoorden op je vraag, een auto die in januari geregistreerd wordt , heeft 2014 als bouwjaar op de papieren staan en dat is nooit een nadeel.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.