Ik heb last van angst tijdens mijn autorijlessen. Hoe kan ik dit tegen gaan?
Ik heb nu 3 lessen gehad. Van te voren had ik niet gedacht dat ik last van angst zou hebben, maar het is echt erg.
Ik begon op een terrein. Sturen en gas geven. Na een rondje gingen we meteen de weg op, die niet bepaald rustig was. Het sturen ging gelijk al niet lekker en het kijken ook niet. Dit was ook de 2e les zo. Bang dat ik ergens tegenaan rijd, dat het mis gaat. En juist dan gaat het fout...
Gisteren was een ramp. Ik moest iemand die voor mij leste naar huis rijden aan de andere kant van de stad. Door drukke straten. Ik vond het eng, ik wist links en rechts niet meer en gaf te veel gas. De instructeur moest keihard op de rem trappen dus toen schrok ik me helemaal rot. Later gebeurde het nog een keer. Toen zijn we in een heel rustige wijk gaan rijden en ik mocht geen gas meer geven omdat het te gevaarlijk zou zijn.
Nu durf ik niet meer. De lol is er helemaal af en ik word gek als ik weer aan rijles denk. En dan heb ik nog maar 3 lessen gehad.
Hoe zou ik het best hiermee om kunnen gaan? Ik wil toch graag mijn rijbewijs halen.
Toegevoegd na 5 minuten:
Aan mijn theoretische kennis ligt het niet, ik ken alles al. Maar eenmaal in de auto ben ik alles vergeten. Ik weet niet eens meer wat links en recht is.
Ik liet eens midden op een drukke rotonde de auto 3x afslaan, dan krijg je ook wel zweethandjes. Even diep ademhalen, proberen getoeter te negeren en rustig opnieuw starten.
en vraag of je eerst rustig aan de auto kan wennen i.p.v. alles tegelijk, de auto en het drukke verkeer. Sommige mensen zijn beter in dingen niet allemaal tegelijk tijdens het aanleren
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.