Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verwarming kapot ,,rook uit motorkap ,,te hoog stationair wat kan het zijn ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Dit lijkt er op dat je koelsysteem faalt. Twee dingen schieten me zo te binnen:
Je thermostaat van het koelsystem is defect waardoor er geen circulatie met de radiator op gang komt en je motor oververhit raakt. Hierdoor gat de motor 'koken' en ontwikkeld er zich stoom onder de motorkap. Hierdoor kan de motor zo oververhit raken dat je motorolie te heet word en gaat dampen.
Ook kan er een lekkage in je koelsysteem zijn opgetreden waardoor je koelvloeistof bent verloren. Ook dan raakt de motor oververhit. Ik kan vanaf hier niet beoordelen wat er aan de hand is alhoewel je wel het niveau van de koelvloeistof kunt controleren maar adviseer om er niet verder mee te rijden. Laat het nakijken door een deskundige.
Ook lijkt het mij raadzaam om je motorolie te verversen om reden dat die m.i. te heet is geworden en de smerende capaciteiten verliest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien als je nu niet naar de garage gaat en je gaat van beverwijk naar haarlem of zo kan hij onderweg inbrand vliegen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij een geval van kapotte koppakking. Hoe dan ook: naar de garage
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Genoemde problemen wijzen op een te laag koelvloeistof niveau. Als je handig bent kun je koelvloeistof bijvullen en koelsysteem ontluchten. Als genoemde klachten dan weg zijn kan je met de auto naar de garage rijden om de oorzaak van het koelvloeistof verlies op te sporen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing